My everything

My everything
Us - Our Little Family ;)

Wednesday, October 26, 2011

Program Transformasi Pegawai Biro TataNegara

Alhamdulillah selesai sudah program transformasi pegawai ke luar negara di bawah BTN. Menghadiri kursus BTN merupakan salah satu syarat untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara. Program ni berlangsung pada 20-24 Oktober 2011 bertempat di Akademi Kenegaraan Jalan Bellamy Kuala Lumpur. Nasib baik la dekat je. First time tinggal anak dan suami.

Walau pun tak tido sekali dengan anak, tapi penyusuan susu ibu tetap diteruskan. Ada je masa terluang saya akan pam. Nasib baik ada fridge walau pun kecik. Ada 3 orang lagi peserta BTN yg juga menyusu. Weekend hubby datang untuk bawa balik susu EBM dan dapat jumpa Nazhan. Nampak sangat dia rindu mama dia.

Ok, cerita pasal BTN pulak..di sana kami diberi wacana minda tentang Gagasan 1 Malaysia, sejarah tanah air kita, Perlembagaan Malaysia dan cabaran2 ke arah negara maju. Ada jugak LDK di mana kami mendapat lebih pemahaman tentang sejarah negara dan kepentingan memahami apa yg terkandung dalam Perlembagaan. Memang sangat berinformasi. Yang pasti, bila balik saya jadi lebih sayangkan tanah air ini dan berdoa semoga Malaysia akan sentiasa menjadi aman makmur. Amin..

2 comments:

Sariah Razak said...

Salam, saya akan ikuti program BTN juga pada 17 Nov ni. Saya pun akan pam susu juga. Glad to hear that yang ada fridge. Lega.

N.Z.Zamirah said...

Salam..kat mana awak kena BTN tu? tu la, nasib baik ada fridge..cuma penat la masa tak cukup..all the best ye..